- Základní údaje
Adaptační kurz - Montanie 1.AB
Více fotek na facebooku školy
5. září - pro naši třídu kouzelné datum. Odjížděli jsme totiž na adaptační kurz, který se uskutečnil v hotelu Montanie. Získali jsme nové vzpomínky, nové zážitky a taky to nejdůležitější – přátele a lidi, na které se můžeme spolehnout.
Seznamovali jsme se, jezdili po různých zajímavých místech, dokonce jsme si byli zaplavat nebo se zrelaxovat v sauně.
Každý z výletu s něčím odešel. Ať už to byly skleničky ze sklárny v Harrachově, vánoční ozdoby z firmy Rautis nebo jen s bolavýma nohama z výletu na Ještěd a rozhlednu Štěpánku.
Chceme poděkovat všem učitelům, co s námi jezdili na výlety nebo se jen podíleli na sestavení tohoto kurzu.
Za první A i B, Nela Kultová.
- Základní údaje
Cyklo-turistický kurz 2016 - 3.ABC
Více fotek na facebooku školy
Ve druhém zářijovém týdnu se žáci 3. ročníků zúčastnili tělovýchovného kurzu v Jizerských horách, jehož výchozím bodem pro další poznávání nejen přírodních krás bylo rekreační středisko Montanie u vodní nádrže Souš nedaleko Desné. V rámci cyklovýletů do okolí si žáci prohlédli protrženou přehradu v Bílé Desné, další den se vydali po stopách Jizerské padesátky. Nesměl chybět výlet do sousedního Polska, kde se projeli biatlonovými areály podél Jizery s občerstvovací zastávkou v Orle. Součástí programu byla i návštěva liberecké dominanty Ještědu a prohlídka zámku Lemberk. Počasí přálo, tak si všichni zúčastnění sportovní kurz užili a mají na co vzpomínat.
- Základní údaje
Zahájení školního roku 2016
Slavnostní zahájení školního roku 1. 9. 2016 v přednáškovém sále Městského divadla Dr. Josefa Čížka
- Základní údaje
2.AC závěr školního roku
Poslední červnové dny před rozdáním vysvědčení se žáci 2.AC rozhodli strávit poznáváním našeho okolí i sportem. V pondělí se vydali objevovat krásy Teplických skal, v úterý poměřili své síly v bowlingu a ve středu zamíří do nedalekých polských lázní Chudoba.
- Základní údaje
DAY OF ENGLISH CUISINE
Fotogalerie ZDE:
Více foto na FB
Studenti 1. a 2. ročníku Academia Mercurii měli dne 30. 5. 2016 možnost zkusit si uvařit několik jídel tradiční anglické kuchyně. Za pomoci anglické dobrovolnice Charlotte Mallinson a dalších zahraničních dobrovolnic Evropské dobrovolné služby studenti vařili v prostorách SVČ Déčka tradiční anglický vánoční puding (zcela odlišný od českého pudingu), tradiční rybu Fish and chips, pastýřský koláč z mletého masa a bramborové kaše Sheppard´s pie a zapečený brambor se sýrem Čedar Baked potatoes with Cheddar cheese. Jídla se nám vydařila a čekání na vánoční pudink jsme využili k hraní vzdělávacích her v anglickém jazyce. Enjoy your meal!
- Základní údaje
Žákyně 1. ročníku oboru Cestovní ruch vystupují jako moderátorky dokumentárního filmu
Anna Kůsová a Tereza Martincová, žákyně 1. ročníku oboru Cestovní ruch, měly vyjímečnou možnost během své odborné praxe v Adršpašských skalách, kde pracovaly jako průvodkyně a to vystupovat jako moderátorky dokumentárního filmu o Adršpašských skalách.
Dokument je zde ke shlédnutí:
https://youtu.be/YaEGQkhXwu4
- Základní údaje
Živá knihovna
Projekt ŽIVÁ KNIHOVNA – UMĚNÍ ŽÍT SPOLU proběhl na Academia Mercurii ve spolupráci s SVČ Déčko a Domem zahraniční spolupráce dne 26. 5. 2016. Projekt je postaven na principu: Potkej svůj předsudek! Na místo mluvení o předsudku se studenti mohli setkat a v anglickém či českém jazyce pohovořit se zástupci vybraných témat, kteří vystupovali jako živé knihy, co vypráví svůj životní příběh. Živou knihou byl například cestovatel z Indie, občan Keni žijící ve střední Evropě, velvyslanec ČR v Sýrii či dobrovolníci EDS z různých zemí Evropy. Naši studenti tak získali vhled do různých životních situací a zároveň mohli procvičit své znalosti anglického jazyka.
- Základní údaje
DEN ANGLICKÉ KUCHYNĚ
V úterý, 24. 5., se skupina Anglického jazyka z 1. ročníku zúčastnila miniprojektu s názvem DEN ANGLICKÉ KUCHYNĚ v Déčku. Pod vedením Charlotte Mallinson, dobrovolnice z Anglie, si studenti zkusili připravit tradiční anglická jídla. Vařili jsme FISH AND CHIPS, SHEPARD’S PIE a MINI BAKED POTATOES. Kromě přípravy a ochutnávky jídla jsme si navíc rozšířili slovní zásobu na téma „jídlo“. It was a wonderful day .
- Základní údaje
Odborné praxe žáků Cestovního ruchu
Nastává období odborných praxí a žáci naší školy se rozjíždějí do různých koutů Česka, aby prokázali své nabyté znalosti a schopnosti.
Na hradech, zámcích, pevnostech a v přírodních lokalitách, tam všude žáci provází turisty. V první řadě se musí naučit texty, chodit
na náslechy jiných průvodců a naučit se co nejvíce informací o daném místě. Potom následuje zkušební provedení lokalitou před vedoucím praxe a po jeho schválení teprve mohou žáci začít sami provázet. Vynaložené úsilí se jim určitě vyplatí, neboť za vykonanou práci dostávají od zaměstnavatelů finanční ohodnocení a v jejich pracovním životopise má takto odvedená praxe svoji hodnotu. Nutno podotknout,
že na konci studia naší školy má každý žák ve svém životopise tři takovéto pracovní zkušenosti. V letošním školním roce vyjíždějí žáci oboru Cestovní ruch do těchto destinací:
Hrady, zámky, přírodní lokality: Bouzov, Bečov, Horšovský Týn, Lednice, Buchlovice, Náchod, Nové Město n. M., Kynžvart, Kratochvíle, Sychrov, Adršpach
Pevnosti a muzea: Dobrošov, Josefov, Barunčina škola, Muzeum Merkur Police n. M.
Informační centra a cestovní agentury: Inf. Centrum Česká Skalice, Broumov, Nové Město n. M., Trutnov, CA Tramtárie, Smíšeno česko-čínská komora – Praha
Odborné praxe žáků Ekonomického lycea
Ani žáci Ekonomického lycea nejsou v praxích pozadu, jen je mají jinak koncipované. A to tak, aby si mohli reálně vyzkoušet znalosti
a dovednosti získané v hodinách ekonomiky, managementu a marketingu, práva, účetnictví, fiktivních firem, ale třeba i cizích jazyků. I tito žáci absolvují praxe každoročně vyjma maturitního ročníku, tedy třikrát za středoškolské studium. Každý žák kromě vykonávané činnosti vypracovává seminární práci o průběhu své praxe, kterou po návratu do školy odevzdává k ohodnocení. Nakonec následuje obhajoba seminární práce a odprezentování závěrů před zkušební komisí. Jak seminární práce, tak prezentace mají svá pravidla a žák je hodnocen souhrnně až po splnění všech těchto částí odborné praxe.