Novinky

Den otevřených dveří

 

...
Vánoční koncert

 

...
PROFI GO 2018 - soutěž talentů pro cestovní ruch

 

...
Projekt v rámci programu Erasmus+ „Moving Waters-How Water Shapes Us“

 

...
Maturitní ples Academia Mercurii 2017

 

...
Adventní zájezd za Popelkou

 

...
ACADEMIA MERCURII na Univerzitě v Hradci Králové

 

...

CESTOVNÍ RUCH, studijní obor 65-42-M/02

Jedná se humanitně zaměřený maturitní obor. Studium je zaměřeno na výuku cizích jazyků, zeměpisu, dějepisu, českého jazyka a literatury a komunikace.

Učební plán pro studijní obor Cestovní ruch

  Jazyky
Povinné je studium dvou cizích jazyků: angličtina a 2. cizí jazyk, který si žáci volí ze: španělského, německého, francouzského a ruského jazyka. V tomto jazyce mohou pokračovat ze ZŠ nebo si ho zvolit jako zcela nový. Výuka anglického jazyka je rozdělena do skupin tak, aby žáci, kteří zvládli dobře učivo ZŠ mohli na ně ihned navázat a plynule pokračovat v jeho výuce. Žáci, kteří potřebují učivo ZŠ nejdříve zopakovat, tvoří oddělenou skupinu, kde se tempo výuky přizpůsobí jejich znalostem. Skupiny jsou vzájemně prostupné a žáci, podle svých schopností mohou skupiny měnit. Ve výuce cizích jazyků používáme výuku rodilých mluvčí.

 Ekonomický základ
Žáci získají také rozhled ve všech ekonomických disciplínách: ekonomika, management, marketing, právo a účetnictví, které poskytnou žákům odborné ekonomické vzdělání, vhodné jak pro další studium, tak pro zvýšení uplatnitelnosti v praxi.

 

 Odborné vzdělání
Odborné zaměření na cestovní ruch je realizováno v předmětech: zeměpis cestovního ruchu, služby, praxe cestovního ruchu, propagace a odborná praxe. Studium těchto předmětů dává studentům celosvětový rozhled a poskytuje praktické dovednosti v organizování konferencí, vzdělávacích akcí, zájezdů, vystupování na veřejnosti apod. Odbornou praxi naši žáci vykonávají na cca 30 objektech po celé České republice, jedná se zejména o průvodcování hradů, zámků, pevností, klášterů, přírodních lokalit, ale také práci v muzeích, cestovních kancelářích, informačních centrech a podobně. Tyto odborné praxe se realizují vždy v měsících květen – červen, trvají minimálně 2 týdny a žáci za ně dostanou zaplaceno. Pokud jsou žáci na praxi šikovní zaměstnavatelé je velice rádi zaměstnávají i na letní brigádu.

 

 Výhody oboru

-          možnost průvodcování na turistických lokalitách v cizím jazyce

-          účast na výměnných studijních pobytech s Holandským Gymnáziem

-          možnost výuky 3. cizího jazyka (nepovinnou formou)

-          studentské firmy (reálné podnikání studentů ve 3. ročníku)

-          individuální přístup, příjemné a útulné prostředí malé školy

-          možnost online studia (v případě nemoci, stáže v zahraničí apod.)

-          výjezdy do zahraniční

 

  Uplatnění absolventů
Tento studijní obor je vhodný jak k následnému studiu na vysokých školách tak pro nástup přímo do praxe. Naši absolventi pokračují v dalším studiu zejména  na ekonomických fakultách (zaměření na cestovní ruch), pedagogických, filosofických fakultách (studium cizích jazyků), na fakultách zaměřených na marketing, podnikání, finančnictví, veřejnou správu, služby, personalistiku,  andragogiku (vzdělávání dospělých), apod.

V praxi nacházejí naši absolventi uplatnění v komplexu služeb cestovního ruchu. Vykonávají činnosti charakteru obchodně podnikatelského, provozního a řídícího v nižších a středních článcích struktury řízení ve všech organizačně právních formách podnikání v cestovním ruchu i v jiných organizacích a společnostech. Uplatňují se např. jako pracovníci cestovních kanceláří, cestovních agentur, turistických informačních center a hotelových komplexů, dále jako průvodci cestovního ruchu, ve veřejné správě na úseku rozvoje cestovního ruchu. Jsou připraveni pro práci i v jiných oblastech: marketing, propagace, media, zahraniční obchod, informatika, letecká doprava, cizinecká policie, logistika, žurnalistika

  

 Absolvent oboru Cestovní ruch umí:

- organizovat, zabezpečovat a poskytovat jednotlivé služby cestovního ruchu;

- připravovat podklady pro tvorbu produktů cestovního ruchu, sestavovat nabídku pro různé druhy a formy cestovního ruchu a pro různé skupiny klientů;

- využívat informační technologie při vyhledávání a poskytování informací ve službách cestovního ruchu;

- připravovat, provádět a vyhodnocovat průvodcovské služby pro různé skupiny domácích i zahraničních účastníků cestovního ruchu;

- nabízet a poskytovat ubytovací služby;

organizovat a vykonávat činnosti recepce a koordinovat je s činnostmi ostatních úseků;

-          účinně prezentovat služby související s cestovním ruchem (včetně internetu a power pointu)

-          zpracovat a zorganizovat zájezd

-          zpracovat produkt cestovního ruchu

-          zpracovat podnikatelský záměr

-          asertivně komunikovat s klienty

-          vyjadřovat se a vystupovat v souladu se zásadami kultury projevu a chování

-          aplikovat všechny prostředky komunikace a být schopný obhájit svůj názor

-          zpracovávat administrativní písemnosti, pracovní dokumenty i souvislé texty na běžná i odborná témata

-          dosáhnout jazykové způsobilosti potřebné pro komunikaci v cizojazyčném prostředí, nejméně ve dvou cizích jazycích

-          orientovat se v základech práva

-    zpracovat podnikatelský záměr, má představu o právních, ekonomických, administrativních, osobnostních a etických aspektech soukromého podnikání

 -          dokáže vyhledat a posoudit podnikatelské příležitosti v souladu s realitou tržního prostředí, svými předpoklady a dalšími možnostmi

 



Způsob ukončení studia

Studium oboru cestovní ruch je ukončeno maturitní zkouškou podle § 78 a 79, zákona

561/2004 Sb. v platném znění a dalších prováděcích přepisů. Případná aktualizace bude zveřejněna na www.amnachod.cz

  • Ve společné části maturitní zkoušky konají žáci povinně zkoušku z českého jazyka a cizího jazyka nebo matematiky.
  • V rámci profilové části maturitní zkoušky budou žáci konat:

-          ústní zkoušku z tematických okruhů těchto předmětů:

1) Zeměpis cestovního ruchu

2) Techniky a administrativy CR, která se týká vybraných témat následujících předmětů: služby, právo (ZSV, ECR), ekonomika, management a marketing,

-          praktickou maturitní zkoušku formou písemné práce.

Každý žák může dále vykonat nepovinnou maturitní zkoušku, volit může podle vlastního zájmu z nabídky stanovené ředitelem školy a z nabídky MŠMT. Absolventi obdrží vysvědčení o maturitní zkoušce.